Ellenőrizzük a gumik minőségét vásárlás előtt
Nem is annyira egyszerű a tökéletes gumik kiválasztása. A rengeteg apró jelzés a gumiabroncs oldalán, számsorok a leírásban, betűk gumikat forgalmazó weblapokon, a különféle gyártók többféle rövidítése, mi pedig vásárláskor már azt sem tudjuk hol és mikor kezdtük a kódfejtést. Megkönnyítjük a dolgát, elmondjuk, hogy egy-egy kód mit takar.
Az Európai Unió által létrehozott egységes jelölési rendszert alkalmazzák a gumigyártók a gumik jellegzetességeinek bemutatására. Ezzel könnyebb ismertetni és bemutatni az új gumik teszteredményeit. A jelölési rendszer mutatja az üzemanyag-hatékonyságot, a nedves talajon való tapadás mértékét és a zajszintet is. A zajszintet kivéve, a rendszer egy 7 szintből álló, betűkkel ellátott színskála. A betűk A-tól G-ig terjednek, az A betű zöld jelölése a legjobb minőséget mutatja, míg a G nem ajánlatos kategóriának számít, természetesen piros jelzéssel.
Az üzemanyag hatékonyság a nedves úton való tapadás mértéke alapján számítandó üzemanyag megtakarítást jelzi. Az üzemanyag hatékonyság a gumik gördülésének könnyedségétől függnek. Minél kisebb a súrlódás, annál kisebb az energiaveszteség! Az A kategóriába sorolandó gumik nagy mértékű megtakarítást tesznek lehetővé.
A nedves tapadás a nedves talajon való tapadás mértékét jelöli, amely biztonságunk érdekében nagyon fontos! Az A kategóriás gumik rendelkeznek a legrövidebb fékúttal, amely az „F” kategória viszonyában akár 30 %-os különbség is lehet! Ebben az esetben a G kategória nem létezik, mert az nem biztonságos, és eltörölték a D jelölést, mert az túl átlagosnak bizonyult. Itt azonban nem nevezhetünk meg átlagos gumiabroncsot.
A gördülési zajt fekete ívek jelzik a gumik jelzésén. A zajszint a külső elhaladás zaját méri. Nyilvánvalóan az 1 ív a legcsendesebb, a 2 ív még elfogadott, de a 3 ív már nagyon zajosnak számít. (16.02.19)
Vissza a hírekre