A nyári gumi, avagy ezeken gurulunk
Az év tizenkét hónapjából legalább hét hónapig autónkon –jó esetben- egy típusú gumiabroncs található. Ez nem más, mint az úgynevezett nyári gumi, amit sokan hajlamosak négy évszakosnak tekinteni, holott nem az. A nyári gumi, mint az köztudomású a hét fok fölötti hőmérsékleti tartományban használható rendeltetésszerűen, ilyen körülmények között nyújtja a maximális teljesítményt. Persze ez a megnevezés egy gyűjtőfogalom, hisz ahány gumiabroncs gyártó létezik, annyiféle gumit is gyárt, és bár nagy variációs lehetőségek nemigen vannak, még sincs két egyforma gumi, így nyári gumi sem. Az eltérések nem elsősorban a méretben és a mintázatban jelentkeznek, bár a mintázat is minden gumi esetében egyedi, hanem a minőségi jellemzőkben. A minőség függ attól, hogy milyen célra, milyen típusú autóra készült az abroncs, függ az alapanyagtól, és első sorban a kivitelezés pontosságától, a minőségi szabványok szigorúságától. Az átlagos autógumik közötti különbségek bizonyos határok között előnyösek, hisz minden autótulajdonos találhat az autójának és a zsebének megfelelő márkát valamint típust. Ettől függetlenül, vannak bizonyos gumi típusok, amelyek nem tartoznak az ajánlott kategóriába, és ennek nincs köze az adott cég árképzési politikájához, annál inkább a minőség meglétéhez vagy hiányához. Általános szabályként elmondhatjuk azt, hogy mind a téli, mind a nyári gumi esetében körültekintően vásároljunk, és a választásnál ne kizárólag az ár befolyásolja döntésünket, mert az nem mindig mérvadó a minőség megítélésében.(16.01.02)
Vissza a hírekre